De eerste werkweek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu De eerste werkweek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

09 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Szia, vrienden!

De eerste werkweek is weer voorbij en de tweede staat over een paar uurtjes al weer voor de deur. Ik heb genoten van mijn eerste werkweek! De collega's zijn zo aardig, Philip snuffelt er gezellig wat rond ( soms is er wel dat moment dat iedereen zijn neus ophaalt en roept '' Philip''! moet dat nou! en wordt hij naar de '' Dog's House'' gestuurd wat in het Engels gezegd wordt wanneer iemand straf verdient, zo zei mijn Engelse collega die deze dubbele lading zo grappig vond.

Wat ik aan het begin van de week op het werk gedaan heb had ik jullie verteld maar nog niet wat ik de rest van de week had gedaan. Ik heb gekeken naar mogelijke promoters van onze app op het internet en heb een aantal review sites gevonden waar onze doelgroep veel gebruik van maakt. Verder heb ik Victoria geholpen met brainstormen over ons merk, wat roept het merk op en hoe wordt onze value proposition.
Ook weer gezellig buiten de deur geluncht ( ik leer zo wel de Hongaarse keuken kennen zeg, soms viel het wat tegen maar over het algemeen vond ik het lekker).

Dinsdagavond gaf Corina een afscheidsfeestje ( nouja niet echt een afscheidsfeestje want ze komt gelukkig in januari weer terug voor een andere stage hier in Boedapest). We zijn naar Corvinus Bar, een hele gezellige en relaxte cocktailbar geweest, waar je 2 cocktails voor maar 780 forinten, omgerekend 2 euro 75 kunt krijgen! Voor degenen die bij mij langskomen, idee haha? Heb veel nieuwe mensen ontmoet daar, uit Auckland, Californië, Roemenië en ook België dus kon ook eventjes in de vertrouwde Nederlandse taal praten.

Donderdagavond ben ik met wat collega's naar een event van een klant van Karmamedia geweest. In de tuin voor de headoffice van dat bedrijf waren bomen verlicht met diverse kleurtjes en op de muur van dat bedrijf vond er een lichtshow plaats. Het was wel heel koud buiten, dus de gluhwein die er geschonken werd, was meer dan welkom! Nog even inloggen op de facebookpagina en je mocht een leuke angry bird uitkiezen!

Gisteren heb ik er met volle teugen van genoten. Een middagje relaxed doorgebracht in de Spa. Als jullie dat nog niet wisten, Boedapest is een echte welnessstad! Ik ben naar het Gellért badhuis geweest. Het wekt de indruk dat je in een paleis of tempel bent, er zijn hoge zuilen die versierd zijn met exotische planten, vissen en zeepaardjes en er zijn waterspuwende dierenkoppen die zorgen voor warm water in de thermaal baden. Het water is 36 graden, heerlijk warm dus. De muren zijn bekleed met blauwgroene tegels en ingelegde steentjes. Je voelt je hier eventjes een prinses. Het was wel een hele zoektocht, aangezien er nergens werd aangegeven waar je je kan omkleden of waar de kluisjes waren. Een Hongaarse vrouw kwam op me afgelopen en zei wat in het Hongaars waarop ik vroeg waar zijn de kluisjes en waar kan ik me omkleden? Ik achtervolgde haar en ze zei trots here swimming! :) ahaa okee, dankje, maar waar kan ik me omkleden ( moet je je even inbeelden, sta ik daar met mijn dikke winterjas bij het zwembad en de thermale baden). Blijkbaar begreep ze me niet want ze zei alleen ja ja en smilen dat ze deed). Never mind, ik zoek het zelf wel uit :P Het was dus een hele doolhof ( de reviews die ik had gelezen voordat ik ging logen niet) maar uiteindelijk had ik het dan gevonden en kon ik me heerlijk ontspannen in de thermaal baden en in de sauna.

' s avonds ben ik heerlijk uiteten geweest en vandaag ben ik naar WAMP, de Hongaarse Design Fair geweest. Hongaarse designers showen hier hun werk. Er waren echt prachtige dingen, en na een moeilijke keus ben ik toch voor de leuke Hongaarse agenda gegaan :) Daarna ben ik naar Café Central gegaan, wat tot de beroemdste schrijverscafés uit de periode rond 1900 behoorde. Het is echt een ontzettend knus en mooi café, waar ze een enorme hoeveelheid keus hebben aan gebakjes en andere lekkernijen.

Zsofi is net thuisgekomen, gezellig gekletst en ze had in de brievenbus gekeken en daar was een lief kaartje van Daniël! Ook al een verjaardagskaart, maar die open ik dinsdag pas! Blijft nog een verrassing van wie die is.

Ik wens iedereen veel succes met de werk/school week die weer komen gaat en tot het volgende reisverslag weer!

Liefs, Amanda




  • 09 December 2012 - 22:14

    Anja:

    hallo amanda,
    Wederom weer een leuk verslag. We blijven zo goed op de hoogte van je"vakantie".
    We wensen je weer een fijne werkweek! Van wie zullen de kaartjes zijn?????
    Groetjes mama, papa

  • 11 December 2012 - 09:41

    Anja:

    Amanda Gratulálok a 23 születésnapját!
    hogy ez egy szép nap!

    üdvözlet

    Mama, Papa, Gerben en Lea, Ruben, Steven en Oma Vos.


  • 11 December 2012 - 12:28

    Ellis:

    Hé Amanda, zo te horen heb je het echt getroffen met je baantje. Leuke taken, gezellige collega's en een hond. Wat wil je nog meer! Daarnaast is die vrijetijdbesteding van jou ook niet vervelend. Ik wil ook goedkope cocktails drinken en relaxen in thermale baden! Misschien toch maar langs komen dan ;-) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 67592

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: