I'm walking on sunshine! :) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu I'm walking on sunshine! :) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

I'm walking on sunshine! :)

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

03 Maart 2013 | Hongarije, Boedapest

Een hele goede zondagavond weer!

Het was ( zoals ze voorspeld hadden) super mooi weer dit weekend! De zon scheen volop en het was 12 graden. Spring has arrived! Finally. Daar heb ik natuurlijk volop van genoten. Daarover meer. Ik zal eerst vertellen wat ik de rest van de week heb gedaan.

Op het werk bezig geweest met onderzoek naar landingspages en idee aangedragen voor onze landingspage. Idee voor video verder uitgewerkt en de stukjes geschreven voor de app store. Lekker druk bezig geweest en weer veel geleerd. De luchpauze weer doorgebracht bij café Kino ( ze kennen mij daar al haha) nog even een latte macchiatto vanille bestellen voor onderweg en op het werk en we kunnen er weer tegenaan!

Dinsdagavond ben ik met Victoria naar La Delizia geweest, een gezellig theehuisje waar ze allerlei soorten biscuits ( macarons bijvoorbeeld) en taartjes hebben. Het eigenlijke plan was om naar de Chocobar te gaan, maar helaas hadden meer mensen dat idee waardoor er geen plaats meer was ( om 9 uur pas weer haha, nja 3 uur wachten vonden we een beetje te lang :P). Maar la Delizia was een heel goed alternatief :)

Woensdagavond was er weer een Welcome Party van Aiesec ( de derde al geloof ik, maar ben dit was voor mij de tweede keer). Het was weer in die leuke pub, Trapéz. Was gezellig!

Vrijdagavond: een Nederlands meisje ging naar Boedapest en een Hongaars meisje naar Amsterdams. Nou wie zou toch dat Nederlandse meisje zijn haha ( just kidding). Maar dat Hongaarse meisje is Dora ( heb samen de master in Tilburg met haar gevolgd). Ik ben na het werk met Dora naar het Book café gegaan. Het is in een hele grote boekenwinkel ( echt ik keek mijn ogen uit als boekfanaat) en als je naar boven loopt is er een café, vol met fresco's aan de muren. Heel erg mooi. Onder het genot van een kopje thee met een heerlijk stukje taart gezellig bijgekletst! Ja was toch al wel weer 5 maanden geleden dat we elkaar voor het laatst gezien hebben.

Zaterdagochtend heb ik eerst aan mijn verslag gewerkt. Ik schrijf nu wekelijks blogs voor een Budapest blog. Ze hadden me gevraagd of ik dit keer over de Fair of Hungarian flavours wilde schrijven. Die is af en wordt morgen op het blog geplaatst. Ik ga er volgend weekend heen om de verschillende Hongaarse specialiteiten te proeven! ( Vooral de stand met de sweets en de wijnen spreekt mij wel aan haha :P)
Daarna ben ik naar het centrum gegaan en heb ik bij Kino een heerlijke aardbeienshake en taartje besteld. Had mijn boek bij, dus dat was dubbel genieten!

Vanochtend had ik weer met Dora afgesproken ( en haar zus, een vriendin en een vriendin van haar zus gingen ook mee). We zijn eerst naar de Wamp design market geweest ( ik was hier al eerder geweest, is geloof ik 2 keer in de maand op zondag en telkens een ander thema). De vorige keer had ik een leuke agenda gekocht . Dit keer helaas niets, want wat bleek: Het thema was children :P Tjaa..
Wel voor het eerst een bubble tea geproefd. Was wel lekker, niet heel bijzonder haha. Hebben jullie die al geproefd? Die zijn nu ook op de Nederlandse markt. Niet typisch Hongaars, maar Aziatisch.

Vervolgens zijn we leves gaan eten ( soep) en een broodje. Het is een heel populair tentje ( vooral onder de studenten van de uni die hier dichtbij in de buurt zit). Je kunt er niet binnen zitten, maar buiten zijn er staantafels. Helemaal niet erg met dit weer :) En een aanrader, broodje + soep voor nog geen 3 euro. En super lekkere soep en een heerlijk broodje :)

Vervolgens zijn we verder gelopen, langs de donau, genietend van het mooie weer. Foto's gemaakt :) en vervolgens bij Mac café aangestrand. 3 keer raden ( jaja een vanille latte).

Toen was het tijd om afscheid te nemen helaas. Maar we zien elkaar vast weer snel :)

Ik ben nog even gaan shoppen :) Dit keer wel geslaagd!

En nu is het alweer zondagavond! Heel leuk weekend gehad. Nu maar even goed uitrusten om morgen weer helemaal ready te zijn voor een nieuwe werkweek.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 67528

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: