Spa, Starbucks en cupcakes! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Spa, Starbucks en cupcakes! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Spa, Starbucks en cupcakes!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

03 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Zitten jullie er al klaar voor? Vanavond om 19.50 de Nationale Reistest op Nederland 3 ;) De prijs, een wereldticket! Zit de reisexpert onder degenen die mijn blog lezen, we zullen het zien ;) Succes!

Okee, back to mijn leven in Boedapest. Werkweekje is weer goed verlopen. Mijn baas kwam maandag naar me toe met de vraag: amanda zou jij een quiz willen maken over de geschiedenis van Nederland? Doe maar rustig aan, gewoon als afwisseling tussen de andere taken door. Nou zodoende ben ik weer even teruggegaan naar mijn middelbare schooltijd. Wat hadden we ook alweer allemaal geleerd van meneer Reven tijdens de geschiedenislessen? Toen ik vervolgens wikipedia erbij pakte, schrok ik hoe weinig ik eigenlijk nog weet over onze vaderlandse geschiedenis, maar goed die belangrijke feitjes en weetjes staan nu weer in mijn geheugen gegrifd :)

Doordeweeks heb ik 's avonds rustig aan gedaan. Een boekje lezen, programma's terugkijken met een kopje thee erbij is soms ook wel eens fijn. Vrijdagavond heb ik mezelf wel op luxe getrakteerd. Ik ben na het werk naar de spa gegaan. Heerlijk om na een werkweek, even te relaxen in het warme water onder een zwarte hemel ( waar al wat sterretjes te zien zijn). In het water zijn allerlei verschillende kleuren lampen, heel leuk effect geeft dat. Ik had op internet al een foto gezien waar mensen aan het schaken waren in het warme water, en dat was ook echt zo. Grappig om te zien. Naast het relaxen ben ik ook nog sportief bezig geweest hoor. Met mijn ultrahippe roze badmuts heb ik ook nog een kilometer baantjes getrokken in het bad dat daar voor bedoeld is.

Zaterdagochend weer heerlijk uitgeslapen en toen ben ik gaan shoppen ( jaja dat was al weer 2 maanden geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan). Vol goede moed op weg, maar helaas heb ik niets leuks kunnen vinden. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. Het was ook baggerweer, het regende behoorlijk hard. Dus ik dacht, dan is het tijd voor een heerlijke koffie Vanille Latte en een bagel met mozarella en ham ( warm gemaakt, een aanrader!) bij Starbucks :)
' savonds hebben mijn huisgenootje en ik pizza's besteld, jammie! Ongezond, maar wel heel erg lekker!

Vandaag sneeuwt het buiten, dus ook voor het grootste gedeelte van de dag lekker warm binnen gezeten. Toch rond thee tijd dachten mijn huisgenootje en ik, laten we gezellig naar een cupcake cafeetje gaan, genaamd Sugar. Echt super cute, en helemaal in de Paris style. Ze hebben er typische girly cupcakes, taartjes, ijsjes etc. Ook verschillende soorten thee, koffie, slush puppies, shakes, lemonades :) Dus dat was smullen. Ook toen ik naar het toilet moest, keek ik ook daar mn ogen uit. Je komt echt binnen in een glitter de glitter room, de wc brillen zijn roze, en de muren, het plafond en de wasbakken zijn in '' sugar style'' .
Na onze buikjes rondgegeten te hebben zijn we nog even naar een shoppingmall geweest. De boodschapjes gedaan en toen weer op weg naar huis. We liepen allebei met een tas vol boodschappen en ik dacht al het zal niet lang duren voordat mn tas het begeeft. Ik stap uit de metro en ja hoor daar gebeurt het, net een paar honder meter van mijn huis vandaan. Vervolgens lopen we 5 meter verder en daar gaat de tas van Reka, alleen bleef het bij mij nog netjes in mn tas zitten, bij haar vloog alles over de grond. Dus ik kreeg de slappe lach en zij ook! Een zwerver kwam op ons gelach af en was zo aardig om haar te helpen ( nee nee hij nam niets stiekem mee) Wel vroeg hij daarna van zou ik misschien wat geld mogen nu ik je geholpen heb :P Ach, wij blij, zwerver weer blij :P

En het weekend zit er weer bijna op. Ik kijk al uit naar dinsdag, als vriendjelief mij komt opzoeken :)

Liefs!






  • 03 Februari 2013 - 19:32

    Jorrit:

    Alvast heel veel plezier samen :)

  • 05 Februari 2013 - 19:08

    Corrie Weiler:

    Hoi meis; even een berichtje uit Gorcum. wat een boeiend verslag weer ; echt leuk !vooral het verhaal van de zwerver .... en die geschiedenis-quiz .... vooral leuk om samen te stellen ! Succes ! liefs, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 67452

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: