Iris in Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Iris in Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Iris in Boedapest!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

20 Juli 2013 | Hongarije, Boedapest

Een hele goede morgen,

En het is zeker een goede morgen hier, want 1. de zon schijnt volop en het is 35 graden 2. ik ga zo heerlijk zwemmen met Dora, de vriend van Dora en Zsofia en 3. vriendjelief komt vanavond! ohja en dan heb ik ook nog eens vakantie. 10 dagen genieten met Daan in Boedapest en omgeving :)

Vorige week heb ik ook een hele leuke week gehad. Maandagavond ben ik uit het werk een heerlijke duik gaan nemen in het zwembad op het eiland ( 15 minuutjes lopen vanaf mijn werk) en jaja ik ben heel sportief bezig want na het zwemmen loop ik ook nog eens naar huis. En nee dat is geen 15 minuten maar 40 minuten. Ben ik goed bezig of ben ik goed bezig ? ;)

Dinsdag ben ik een drankje gaan doen met Alex, een Canadese jongen en Marilena, een Grieks meisje. Was ook weer gezellig.

En donderdagmiddag was helemaal leuk want toen kon ik op weg naar het vliegveld om jawel niemand minder dan Iris op te halen! Het begin van een gezellig vriendinnen weekend! Hup de bus en de metro weer in ( het bekende ritueeltje :P), spullen droppen in mijn flatje, rondleiding door mijn flatje ( die zijn altijd zo gemaakt :P) en omdat onze buikjes al aan het knorren waren zijn we op weg gegaan naar een restaurant. Jullie raden het misschien al? Inderdaad, restaurant Spinoza. En jawel, spinoza viel net als bij mijn vorige bezoekers ook bij Iris in de smaak :)
Na onze buikjes weer vol gegeten te hebben zijn we naar de Basilica gelopen, in contact geraakt met een Engelse jongen die zijn vrienden kwijt was maar die even later net zo 'aangeschoten'aan kwamen lopen als hij was. Uitnodiging om samen met hun wat te gaan drinken maar afgeslagen :P, foto's laten maken van ons voor de basilica door een mevrouw die creatief was met het fototoestel, Iris op de foto gezet met een heeeel leuk standbeeld ( ik moet zeggen, het was een goede imitatie) en verder gelopen naar het Parlement. Helaas was hier niet veel van te zien omdat ze bezig waren met renoveren en met de straten voor het Parlement bezig waren. En toen op naar Szimpla, want ik moest natuurlijk Iris wel even kennis laten maken met het concept 'ruïne pub'. Hier kwamen we in contact met een groepje Nederlanders die op de motor door Oost-Europa aan het toeren waren - dat zorgde voor interessante verhalen :)

De volgende dag zijn we de dag fanatiek begonnen met het beklimmen van de Gellert Hill ( als jullie je afvragen hoe vaak ik die al heb beklommen, heb ik hier het antwoord : 9 keer maar liefst). Nog steeds een niet al te gemakkelijke taak en zeker niet onder warme omstandigheden. Maar we hebben de top weer bereikt! Mooie foto gemaakt en we konden de berg weer aflopen ( dat gaat stukken beter). Vervolgens hebben we niet het treintje gepakt om de Castle Hill te bereiken maar hebben we onze fanatieke tour voortgezet - ook deze berg hebben we beklommen! Trots op ons hoor :) We zijn eerst naar het Paleis gelopen, foto's gemaakt en toen even een rustpauze ingeschakeld. Een drankje bij het beruchte cafeetje - maar dit keer niet zoals voorheen binnen maar heerlijk op het terras! Vervolgens zijn we verder gewandeld naar het Fisherman's Bastion - hier vond een hele fotosessie plaats ( altijd leuk om je eigen schaduw op de foto te zetten - creatieve foto's te maken met ramen waarin jezelf weerspiegeld ziet). Na deze foto- en slappe lach sessie zijn we maar weer eens verder gelopen en hebben we de tram naar het eiland gepakt. Hier hebben we wat rondgelopen en zijn toen vervolgens met de tram naar Andrassy Ut gegaan - de Franse straat. Aan het eind van deze straat is het Stadsplein. Ik heb het kasteel laten zien en Heroes Square en toen zijn we wat gaan eten op Liszt Ferenc Tér. Dit is een straat/plein met heel veel restaurantjes. We stonden bij het eerste restaurantje te kijken en toen kwam er een meisje aan van het restaurant daarnaast die ons 'weg probeerde te kapen '. Dat is haar gelukt :P het menu beviel ons wel en we zouden ook nog 10 procent korting krijgen, mooie deal toch? Tot 6 uur waren bepaalde gerechten ook nog maar eens 4/5 euro dus wij dachten zozo dat hebben wij goed voor elkaar. Achteraf viel die deal best wel tegen, want de drankjes waren daar 2 keer zo duur. Helaas, pindakaas, maar we hebben lekker gegeten. Na het eten zijn we voor een tweede keer naar Castle Hill gegaan om om van het mooie uitzicht te genieten als het donker is. Om 9 uur was er een licht/geluid show bij de fontein. Heel erg mooi. Net zoiets als de fontein in Barcelona. We hebben 2 cocktails gehaald en een zak chips en zijn in het gras gaan zitten om van dit spektakel te kunnen genieten. Tip voor mijzelf voor de volgende keer ( neem een kleedje mee ).

Zaterdag hebben we een rustig dagje aan het zwembad gehad. Helaas verdween de zon al snel achter de wolken, maar gelukkig was er ook een thermale pool :) En aan het eind van de middag hebben we ook nog even van de zon kunnen genieten. Snel thuis douchen en toen weer op weg naar een leuk restaurantje. Dit keer hadden we helemaal iets lekkers - chicken breast in een heerlijke wijn saus met appelstukjes. Ook nog een heerlijk toetje na, een brownie. Dat was smullen!
Na het eten zijn we naar Tip Top Bar geweest- dat moest ik natuurlijk ook even aan Iris laten zien. En na de Tip Top bar zijn we naar het eiland gegaan, naar de club Holdudvar. Eerst een drankje op het terras gedaan en daarna hoorden we hele leuke muziek binnen. Daar was the party! Heel erg leuk gehad, lekker gedanst en genoten van de top 40 muziek!

Zondagochtend moesten we er al vroeg uit - Iris ging weer terug naar Nederland. Het leuke vriendinnen weekend zat er helaas weer op.

Een heel fijn weekend en/of vakantie!

Liefs,






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1126
Totaal aantal bezoekers 67539

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: