Living the good life! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

16 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Szia!
Er is weer een week voorbij, dus tijd voor een nieuw reisverslag uit Boedapest. Mijn tweede werkweek is ook goed verlopen en ik vind het nog steeds leuk. Weer veel onderzoek gedaan en daarnaast ook een hele leuke creatieve workshop gehad om zo tot originele ideeën te komen voor de marketing communicatie campagne waar ik morgen de eerste hand aan zal zetten.

Dinsdag was mijn birthday! Al vroeg vertrokken en bij de bakker langsgeweest voor een traktatie. Het is een hele aardige bakker waar ik die dag ervoor ook al was geweest. Hij kan zo’n beetje alle talen behalve Engels en Duits, dus dan maar in het Frans! Voor mijn Franse taallessen ga ik voortaan naar de bakker haha ;) Ik kreeg toen een gratis chocolade koekje van hem en op de dag van mijn verjaardag besloot ik langs te gaan om deze koekjes te gaan kopen voor mijn collega’s. Hij moest vast eerst gedacht hebben, wat een goede marketing actie! En hij kon al helemaal zijn ogen niet geloven toen ik in mijn beste Frans zei dat ik graag, (na de koekjes te hebben geteld) zei, vingt-cinq s’il vous plait! Ik legde uit dat het ma anniversaire was en toen zei hij ‘’ c’est mon cadeau pour toi, kreeg ik 5 andere koekjes er gratis bij! Ik vertelde het verhaal aan Victoria en ze zei haha ooh ik had hetzelfde idee. Ik was bij de bakker en wilde ook chocoladekoekjes kopen voor je en ik dacht hé waar zijn nou toch al die chocoladekoekjes heen! Dus ik heb iets anders lekkers meegenomen. Blijkbaar is het hier in Hongarije gebruikelijk dat niet degene die jarig is een traktatie meebrengt maar je collega’s. Iedereen wenste me een fijne verjaardag en om half 1 's middags werd ik geroepen en hebben we champagne gedronken met zijn allen, om te proosten op mijn verjaardag! ‘s avonds ben ik met Zsofia en Zsuzsanna cocktails gaan drinken. Iedereen ook bedankt voor zijn/haar felicitaties, ik heb echt een hele leuke dag gehad!

Gisteren ben ik met een Braziliaans meisje, Carla, naar de grote kerstmarkt geweest. Ze is heel aardig en we hebben wat rondgestruind, gekeken naar alle leuke dingen die ze er verkochten en geluisterd naar oudere dames van het kerstkoor die Hongaarse kerstliedjes zongen. Uiteraard moest hier een foto van gemaakt worden. Aangezien we toch wel trek begonnen te krijgen, zijn we gaan lunchen in een cafeetje waar ook Nederlandse specialiteiten op het menu stonden, zoals frikandellen en kroketten. Toch ben ik niet hiervoor gegaan, maar voor de gegrilde kip met Franse frietjes en salade :P Was een gezellig cafeetje. Nadat we onze buikjes weer gevuld hadden zijn we nog door de Vaci Utca gelopen en heb ik Carla de Market Hall laten zien ( de hal met die vele kraampjes, waar ze eten verkopen uit allerlei landen en ook leuke Hongaarse souvenirs). Daarna weer richting huis, geskypt met vriendjelief, optutten en daarna richting het kerstdiner dat werd gegeven bij iemand thuis. Het was heel gezellig, er werden cocktails gemaakt en een Japanse jongen had sushi bereid voor ons. Na zijn speech over ‘’ hoe eet je dit’’ was bij deze het kerstdiner geopend!

Vandaag had ik weer met Carla afgesproken. Ze had nog weinig van de stad gezien dus ik nam haar mee voor een sightseeing. We zijn naar de Burchtheuvel gegaan. Haar eerste reactie was, ooh nu snap ik waarom mensen zeggen dat Boedapest de mooiste stad van Europa is! het was nogal koud buiten dus een stop bij het cafeetje waar ik ook heb gezeten toen ik zelf naar de Burchtheuvel ben gegaan 2 weken geleden en een jaar geleden met Carmen was geen slecht idee. Een heerlijke hot chocolate en we konden er weer tegenaan. Helaas werd het wat mistiger waardoor het mooie uitzicht niet meer goed te zien was. Dus tja wat doe je dan? Juist, op naar de shopping mall! Ben helemaal verliefd op deze mall, zo groot, en zoveel leuke winkeltjes! Heb een leuke zwarte das gekocht, een hele warme, want tja die heb je wel nodig hier. Wat gegeten bij de MacDonalds en daarna weer op naar huis. Thuis aangekomen was het nieuwe huisgenootje er, een vriendin van Zsofi. Dus we zijn weer met the three of us :)
Zo dan zijn we weer aangekomen bij het eind van mijn verhaal van deze week. Zo nog even een theetje zetten en genieten van de nog korte avond en dan begint morgen mijn derde werkweek alweer.

Ik zeg alvast, welterusten!

Liefs, Amanda

  • 16 December 2012 - 22:34

    Brechtje:

    Goede samenvatting van ons gesprek net haha;) Werkse deze week en tot snel hè:D!! Xx

  • 17 December 2012 - 15:55

    Papa, Mama En De Kids:

    amanda, leuk verslag. zijn we weer helemaal op de hoogte wat je zo al de hele week doet. De verhalen over de omgeving, stad, winkels, cafe'tjes etc. maken het voor ons wel erg aantrekkelijk om ook snel naar Boedapest te komen voor een sightseeing.
    Zaterdag haalt mama je op in Eindhoven. Ik ben met Steven naar de voetbal en een kerstlunche.
    Zie je zaterdag en alvast een goede vlucht.

    Papa, mama en de kids

  • 17 December 2012 - 16:40

    Vivian:

    Heej Amanda,

    Wat een leuk verslag weer. Van je enthousiasme krijg ik spontaan zin om ook naar Budapest te gaan!
    Snel een keer skypen?

    xxx Vivian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 67513

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: