Nichtjesweekend! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Nichtjesweekend! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Nichtjesweekend!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

14 Mei 2013 | Hongarije, Boedapest

Szia!

Ik kom net terug van de kapper en ik hoef gelukkig niet onder te duiken de komende tijd, want ook Hongaarse kappers weten hoe ze highlights moeten aanbrengen :) Ik had de zomer al in mijn bol, maar nu heb ik dan ook een zomers kapsel :)

Almira is gisteren weer naar het kikkerlandje vertrokken na 3 gezellige dagen met mij doorgebracht te hebben in Boedapest. Ik had haar van tevoren gewaarschuwd dat het weer nogal kon tegenvallen. Ze hadden regenbuien en bewolking opgegeven. Maar ook hier voorspellen ze het weer niet altijd juist ( wat in dit geval heeeeeel fijn was) want vrijdag en zaterdag scheen de zon volop, was het tegen de 30 graden en konden wij gewoon een jurkje of een korte broek aan :) Zondag was het iets minder ( lees: wat bewolking en aan het eind van de dag een lichte regenbui). Wat een mazzelaars zijn wij toch weer!

Goed, vrijdagochtend om 11 uur stond ik op het vliegveld voor het grote bord met arrivals. Alles was al geland, behalve de vlucht uit Eindhoven waar geen wizzair bij stond maar een of andere Turkse maatschappij. En ik wist toch echt zeker dat Almira met wizzair kwam. Het grote ijsberen was begonnen. Sta ik wel bij de goede terminal? Ja dit is toch echt 2B. Heb ik de tijd verkeerd? Of zou gewoon het toestel vervangen zijn? Ja dat klinkt logisch :P Zal ik nog even snel naar de WC? Ja kan nog wel. Hey het bord veranderd, geland! jeeej :D Op dat moment kreeg ik ook een smsje: ik ben geland. Paar minuten later kwam Almira dan door de deurtjes heen en na een welkomstknuffel kon de reis naar mijn flatje beginnen.

Nadat Almira haar winterse outfit ( tja in Nederland is het wat kouder) had vervangen door een wat zomerse outfit konden we op pad. We zijn naar het Castle District geweest, het Parlement, de basilica en we hebben genoten van terrasjes :) Een halve liter home made lemonade gaat er wel in na een sightseeing toertje. Vervolgens heerlijk langs het water gelopen, fotosessies gedaan en een appeltje voor de dorst gegeten. Toen was het toch wel tijd om een hapje te gaan eten en besloten we om weer naar Spinoza te gaan. Helaas was het hier al vol, dus toen hebben we een ander restaurantje in dezelfde straat opgezocht. Het eten was hier ook lekker, maar er gaat toch niets boven Spinoza. Dat is en blijft mijn favoriet denk ik.

De ochtend begonnen wij met een heerlijk ontbijtje, afbakbroodjes, eitjes en een yoghurtje en hierna stond een bezoekje aan de Franse straat en het Stadsplein op het programma. We kwamen langs de burcht waar je in de winter kan schaatsen, maar nu kan je op deze vijver waterskiën, waterfietsen ( je zit dan in van die leuke gekleurde autootjes) en kanoën. Dat lijkt me wel leuk om een keertje te doen! We kwamen nog een bruidspaar tegen die een fotosessie hield. Top locatie natuurlijk! Na ook deze sightseeing toer hebben we wat honger gekregen dus het was tijd voor een lunch in een cafeetje bij het park. We hebben genoten van een heerlijke salade met een home made lemonade erbij ( alweer :P). Op de terugweg hebben we nu niet 2,5 kilometer gelopen maar in plaats daarvan hebben we de metro gepakt om vervolgens uit te stappen op het centrale punt. En laat daar nu net Starbucks zijn! Wat hadden wij zin in een ijskoffie en yes er was nog plek op het terras :D

Na genoten te hebben van onze ijskoffie zijn we de Synagogue gaan zoeken. Jawel, ook ik had die nog niet gezien. Hij stond niet als bezienswaardigheid in mijn budapest boekje dus vandaar :P Toevallig zag ik op de site van Spinoza staan, op 2 minuten afstand van de Synagogue en ik dacht huh? Nooit gezien. Dus die gingen wij even opzoeken en die hebben we ook gevonden hoor ;) Nou vind ik die wel behoorlijk in het niet vallen met de rest van de bezienswaardigheden in Boedapest.

We hadden nog 2 uur voordat we bij Spinoza restaurant een hapje konden gaan eten dus we gingen nog even een wandelingetje maken. Almira zag in de verte een '' mooi gebouw'' en dacht die wil ik wel van dichterbij bekijken. Haha nou ik vond het goed. Aangezien het toch wel heel erg in de verte bleek te zijn, stapten we in de bus en jawel die stopte voor het gebouw. Wat een geluk. Of nja, toen we voor het gebouw stonden, dachten we allebei, oh is dit het. Het bleek ook maar '''gewoon een treinstation'' te zijn. Goed, wij hadden het dus al weer snel gezien daar en dachten weer met de bus terug te gaan. We hadden de goede bus, maar wij dachten oh we kunnen vast nog wel een halte verder uitstappen. Nou die halte lag nogal een stuk verder op. En wij maar hopen, stopt die nu toch? We waren in Pest, gingen vervolgens een brug over, toen waren in Boeda en ook toen ging de bus nog een heel eind verder. Het leek wel een toeristen sightseeing bus, behalve dat er geen gids was die zei: Aan de rechterkant ziet u...en aan de linkerkant bevindt zich...Wij dachten laten we het maar eens vragen nadat het al 15 minuten geleden was dat we bij de vorige halte waren. Excuse me, do you know when the next stop is? Ehm no. Haha okee, nouja we zullen het wel zien. Uiteindelijk stopte de bus dan helemaal aan de andere kant van Boeda. Arme wij. We konden weer met een tram terug naar het centrale deel van Boedapest. Lekker blond! We waren wel op tijd bij Spinoza. Heerlijk gegeten weer!

Na Spinoza zijn we nog een drankje gaan doen bij Szimpla en ook Almira vond dit een hele leuk pub! Ja, ik hoop dat ze het ruïne bar concept ook in Nederland gaan toepassen. Geweldig!

Zondag zijn we heel fanatiek geweest. We hebben de Gellert Hill beklommen! Was weer een lange tocht, maar we hebben de top weer bereikt. Om even bij te komen, hebben we maar de tram naar het Margaretha eiland genomen. Hier hebben we genoten van een ja wat was de naam ook alweer. Nja iets typisch Oostenrijks en jawel een ijskoffie! Het weer was helaas wat minder geworden, de zon scheen niet meer en het was een beetje frisjes. Dus ja, wat doe je dan? Op naar de shoppingmall! Daarna nog even een drankje gedaan in het centrum om vervolgens onze buikjes weer rond te eten bij Spinoza. s'avonds thuis riep Almira opeens, ehm Amanda er zit een spin op de kast. Laten wij nu allebei geen fan zijn van spinnen. Tja, ehm durf jij hem weg te halen? Nee ja ik ook niet. Maar hij zal toch weg moeten, want anders doen wij geen oog dicht natuurlijk :P Een tijdschrift, een klap, een stofzuiger en weg was die. En wij konden met een gerust hart gaan slapen.

Maandagochtend nog even rustig samen ontbeten en toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Het was een leuk weekend!

Zo, het is al laat in de avond nu. Welterusten allemaal en nog een fijne werkweek!

Liefs,











  • 22 Mei 2013 - 18:20

    Almira:

    Ondertussen alweer een weekje terug uit Boedapest, maar gelukkig hebben we de foto's nog! Het was een heerlijk weekend vol zon, gezelligheid & etentjes. Volop genoten van een korte vakantie in Hongarije! Doordat het mooie gebouw toch iets verder weg stond dan gedacht, hebben wij aan lichamelijke geen gebrek gehad! Gelukkig heb je dan altijd nog een tram waarbij de stops erg dichtbij elkaar liggen ;) Kortom een top weekend gehad en de foto's zijn erg leuk! Hopelijk heb je er vandaag weer een goede werkdag opzitten! Tot snel! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 67587

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: