Daan, Mattheus en Gideon in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Daan, Mattheus en Gideon in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Daan, Mattheus en Gideon in Boedapest

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

21 April 2013 | Hongarije, Boedapest

Goedenavond!

Misschien hebben jullie al foto's voorbij zien komen op facebook en gedacht korte broek en topje? Is het dan zo warm in Boedapest?
Klopt! Verbazingwekkend hoe het weer zo snel kan veranderen. Twee weken geleden nog in de sneeuw en regen, trui, lange broek, winterjas en snowboots aan, nu korte broek, topje en ballerina's aan!

Het mooie weer begon met de komst van de broertjes Bitter (ik ben
vorige week zaterdag eerst nog langs een boek cafeetje, Massolit, geweest. Als een echte boekenworm en thee liefhebber was ik hier helemaal in mijn nopjes natuurlijk. Daarna nog even een kop koffie bij Starbucks en toen op naar het vliegveld! Nog een uurtje moeten wachten maar eindelijk waren ze dan daar :) Op naar mijn huisje! Onderweg eerst nog even de boodschapjes voor het avondeten gedaan en toen kon het koken beginnen. Na het eten hebben we onder het genot van drankjes, bijgekletst en rummikub gespeeld. Een gezellige eerste avond hier in Boedapest met elkaar :)

De volgende dag was het heerlijk weer, zomerjas was overbodig! Prima dagje om naar de dierentuin in het Stadspark te gaan. 14 februari
was er een babyolifantje geboren en die hebben wij ook bewonderd. En dat wilden meer mensen, want er stond een hele rij. Toch viel het wachten mee. Aangekomen in de verblijfplaats: Het eerste wat ik dacht was wow, groeien olifantjes zo snel! Er stond me toch een reus van een olifant in het hok. Na een minuut of 2 na deze olifant gekeken te hebben, viel het me op dat er ook '' iets'' naast deze grote olifant lag. Ik keek nog eens goed en moest hard om mezelf lachen, want wat lag daar op het grond? Het babyolifantje. Ik keek naar Daan en zijn broertjes en zei, oh ik dacht heel even dat die grote olifant het baby olifantje was. Voelde me gelijk een stuk minder blond, want jawel, ook zij dachten dat ;) We zijn ook nog bij de kamelen geweest. Geweldige beesten! Kijk maar naar de foto's onder aan dit verslag ;)
De nijlpaarden waren de lelijkste beesten in de hele dierentuin, maar toch hebben we ook hier een foto van! Gewoon omdat het zo grappig was dat ze niets anders doen dan hun hele grote bek openhouden zodat mensen er voedsel in kunnen gooien ( ook hier verwijs ik naar de foto onderaan het verslag).En mijn lievelingsbeesten in de dierentuin? Dat waren toch wel de kleine aapjes! Verder nog het eerste ijs van dit jaar op, een heerlijke galippo!

Na de dierentuin hebben we een terrasje gepakt en vervolgens zijn we naar de beruchte cocktailbar geweest. Na cocktails gedronken te hebben hadden we zin om te gaan bowlen! En dat hebben we dus ook gedaan. Het eerste potje hadden de cocktails nog een negatief effect op mijn gooikunsten denk ik, maar het tweede potje was ik niet te stuiten en de rest ook niet dus dat was een heel spannend potje. Uiteindelijk net tweede geworden, 1 punt meer en ik was eerste ( heel erg jammer dit, had die jongens wel willen verslaan allemaal!).
Na het bowlen zijn we nog wat gaan drinken in een pub. Wat ik mis, zijn de lekkere borrelhapjes die in Nederland wel altijd op de kaart staan. Bitterballetjes enzo. Dan maar nacho's erbij!

Maandagochtend stond ik al om 7 uur naast mijn bedje en na een douche was ik weer fris en fruitig, klaar om te gaan werken. De broertjes Bitter trokken er zelf op uit. Ik was om 5 uur klaar, omdat ik 's ochtends een uurtje eerder begonnen was. We hadden afgesproken bij Mammut shoppingmall en hier hebben we een heerlijk pasta menu besteld. De jongens hadden al een kleurtje op hun gezicht, die hadden heel de dag heerlijk in het park gelegen.

We zijn na het eten naar het hostel van Mattheus en Gideon gegaan en daar hebben we in de gemeenschappelijke ruimte gezeten. Wij waren de enigen dus party party! De tv op een muziekzender, biertjes voor de mannen en wijntjes voor mij, 31en en snacks! Was een gezellig avondje.

De volgende ochtend mocht ik weer gaan werken en trokken de mannen er weer op uit met zijn 3en. Om 5 uur haalden zij op van het werk en hebben we boodschapjes gedaan en gegeten bij mij. Wat gedronken en kaartspellen gedaan en toen nog bij Mattheus en Gideon in het hostel gezeten met hapjes en drankjes.

Woensdagochtend hetzelfdeverhaal ;) Alleen zijn we toen na het werk eerst wat gaan eten en toen naar de Spa gegaan. Want dat moet je natuurlijk wel meegemaakt hebben als je in Boedapest bent. Na de Spa zijn Daan en ik nog een terrasje gepakt.

Donderdag had ik vrij gevraagd van het werk. We hebben broodjes gehaald bij de supermarkt en op een bankje, in de zon, opgegeten. De broertjes Bitter hadden een leuke pub ontdekt waar je ook kunt poolen dus daar zijn we na het ontbijt nog even heengeweest. Moet even gezegd worden: Ik had er heel veel ballen in! ( De goede hoor!!). Poolen is zo leuk! Hele gezellige pub ook, dus daar ga ik zeker te weten vaker een bezoekje brengen.

Nog even met zijn allen op de foto en toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Bij de opstapplaats van de bus is een groot winkelcentrum. Hier zijn we nog even binnengeweest en heb ik een spijkerjas gekocht ( goedgekeurd door 3 mannen :P). Toen toch echt op weg naar het vliegveld. Afscheid nemen is nooit leuk, maar weer veel mooie herinneringen :)

En daar was ik weer alleen op mijn kamertje. Dat beviel me niet, dus ik dacht het is zulk mooi weer buiten laat ik daar nog maar even van genieten. Boekje in mijn tas en op weg naar het park! Nog een heerlijk ijsje erbij!

Ik zal maar eens af gaan sluiten want het wordt wel een heel erg lang verslag. Gisteren ben ik wezen shoppen en heb ik een nieuw jurkje, een geprinte broek met topje en slippers gekocht! Want ja met dit mooie weer, kan je garderobe weer aangevuld worden met zomerse kleren :) Na het shoppen nog even in het park gezeten met een boek en daarna nog een drankje gedaan op het terras bij Kino.

Vandaag ben ik eerst naar het boekfestival geweest. Ze hadden het heel erg leuk ingericht, alleen jammer dat er maar zo weinig Engelse boeken waren. Ik ben voor een klassieker gegaan, Jane Eyre. Die had ik nog niet gelezen en is wel een boek dat je eigenlijk gelezen moet hebben!
In het park bij dit evenement nog van de zon genoten en daarna op weg gegaan naar het Margaret Island. Hier was ook de marathon gaande. Twee vrienden van mij liepen de halve marathon en ze hebben hem uitgelopen! ( pff ik doe ze niet na hoor). Ik heb met een boekje op het terras gezeten, cider erbij en genieten maar! Toen ik weer verder wilden lopen op het eiland kwam ik 3 vrienden tegen ( met wie ik ook naar Praag ben geweest) Al snel waren we met een hele groep en hebben we wat gegeten op het eiland, ijsje gekocht en daarna naar City Park gegaan ( ja Boedapest heeft vele parken). Van het zonnetje genoten. Ik heb al een kleurtje!

Ook aankomende week blijft het nog zulk weer! Dus ik weet wel wat ik ga doen in mijn lunchpauzes! Maar dat kunnen jullie ook vast wel raden ofniet? ;)

Fijne avond nog!

Liefs,











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 67542

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: