Integration weekend en Vác - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Integration weekend en Vác - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Integration weekend en Vác

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

28 April 2013 | Hongarije, Boedapest

Goedemiddag,

Het is nog steeds heerlijk weer in Boedapest! En ook de komende week geven ze weer zomerse temperaturen aan. Misschien moet ik mijn foto van dit blog ook maar eens aanpassen, want winterjas is passé. Korte broekjes, jurkjes en teenslippers it is!

Gisteren ben ik naar Integration weekend geweest van een ander LC hier in Boedapest. Na 5 maanden voel ik me al behoorlijk geïntegreerd hier , maar ach altijd leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten ;) Dus gisterochtend om 9 uur stipt stond ik voor Corvinus University, de ontmoetingsplaats. Niemand te bekennen. Na 10 minuten dacht ik nou laat ik dan maar eens een kijkje binnen nemen en de Aiesec kamer opzoeken. Gevonden en wat bleek, ik was de eerste en na mezelf voorgesteld te hebben als Amanda from the Netherlands begrepen zij ook gelijk waarom ik wel op tijd was ;) Tja Nederlanders zijn nu eenmaal stipt hè. Paar minuten later kwam er ook een Chinees meisje aan en een Duits meisje en daarna de Brazilianen :P

We begonnen het programma met een naam spelletje. Je kreeg 4 briefjes en daar moest je 4 woorden, zinnen, of verhaaltjes opschrijven die op jou van toepassing zijn, jou beschrijven. Nou wat zou ik toch opgeschreven hebben?? Ben benieuwd naar jullie reacties! Wie kent mij het beste haha :)

Vervolgens werden we geblinddoekt en kregen we allemaal een nummer in ons oor gefluisterd. Vervolgens moesten we dan proberen ( zonder mondeling te communiceren) om een rij te vormen van laag naar hoog. Nou dat was nog niet zo gemakkelijk, maar was wel heel komisch.

We zijn naar de Central Market Hall ( naast de University) geweest om wat te eten, vervolgens van de zon genoten, groepsfoto gemaakt en toen weer terug naar ons 'klaslokaal'. Daar hebben we nog info gekregen over Hongarije, Boedapest etc. Nja dat wist ik natuurlijk allemaal al :P Nog wat andere spelletjes gedaan, de Aiesec dans van Boedapest gezien en nagedaan en het Aiesec spel. Het Aiesec spel zal ik nu niet uit gaan leggen, maar als ik weer in Nederland ben kunnen we dat spel wel een keer doen ( waarschijnlijk ben ik dan ook een stuk beter, want nu bakte ik er weinig van :P)

Vandaag weer vroeg opgestaan ( De enige dagen dat ik uit kan slapen zijn in het weekend en wat doe ik? precies, ik sta vroeg op :P) Met dit mooie weer kun je eigenlijk ook niet anders dan hup eruit en genieten maar! Ik ben met de trein naar het plaatsje Vác gegaan, is 35 minuten vanaf mijn flat.

Het heeft 2 grote pleinen met bankjes,cakehuisjes, ijssalons en theehuisjes, restaurants eromheen. Oftwel, ik heb me hier wel vermaakt hoor! Wat gegeten op het terras, daarna nog een coupe ijs en een roseetje. Boekje erbij natuurlijk! Verder zijn er ook veel kerken hier en kun je langs de Donau wandelen over de promenade, prachtig uitzicht :) Toen ik aan een mevrouw die even een rustpauze nam samen met haar man en kinderen na een eind gefietst te hebben vroeg" Can you take a picture of me, please'' raakte ik met haar in gesprek ( nadat ze ja had gezegd natuurlijk en mij op de foto zette :P). Zo vroeg ze en where are you from? Toen ik zei from the Netherlands, zei oh but then you must be a really experienced biker?? haha, ehm Yes ofcourse! ( ik zei maar niet dat ik ook heel vaak de auto nam voor stukjes van nog geen 5 kilometer). Vervolgens over the Netherlands, cycle country, gehad, Amsterdam en Nijmegen en ze zei nog oh je moet echt zeker een fiets gaan huren en dan langs de Donau gaan fietsen. Zo'n experienced biker als jij vindt dat vast leuk en is een makkie voor je dan. Ja, ik houd het in gedachten ( best een goed idee, maar dan wel met wat rustpauzes tussendoor waar ik kan genieten van een heerlijke smoothie of coupe ijs :P).

Geniet nog even van het weekend en een fijne werkweek alvast!

p.s Kijk eens even naar de foto's hieronder, we hebben een puppy op het werk, is het geen schatje ? :)

Liefs,






  • 03 Mei 2013 - 13:43

    Carmen :

    Heey meid,

    Ik lees het al: Nog steeds living the good life. Geniet ervan!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 67486

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: