Bratislava en Malou in Boedapest! - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Bratislava en Malou in Boedapest! - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Bratislava en Malou in Boedapest!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

05 Mei 2013 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Een goedenavond vanuit Boedapest,

De werkweek is weer voorbijgevlogen, het weekend zit er weer bijna op en een nieuwe werkweek staat weer voor de deur. Jullie hebben ook net als ik heerlijk van het zonnetje kunnen genieten. Ik zag zo hier en daar wat zonnige foto's voorbij komen op facebook.
Tijd voor de wekelijkse update!

De puppy op het werk is nog steeds een schatje! Mijn collega die haar heeft gevonden in een container vlakbij het vliegveld ( hoe kunnen mensen nou zo'n lieve hond weggooien alsof het afval is) is er zo verliefd op geworden dat ze heeft besloten om haar te houden.

Maandagaovond ben ik met Barbara ( Chinees meisje) en Miria ( Duits meisje) wat gaan drinken bij Instant, de welbekende ruïnepub. Dat was heel erg gezellig. Echt leuke meiden om mee om te gaan. We hebben de grootste lol, 3 gekkerds bij elkaar haha. Helaas, ook zij blijven hier nog maar 4 weken. Maar we gaan er een leuke tijd nog van maken :)

Woensdag had ik een vrije dag van het werk, want het was de dag van de arbeid. Een mooi dagje om naar Bratislava te gaan. Wilde Bratislava graag ook nog een keertje in de lente zien, wanneer er geen sneeuw ligt maar de zon volop schijnt, de terrasjes vol met mensen zitten, het weer is voor een gelato en er muzikanten op straat zijn. We waren met zn 12en. Een en al gekkigheid in de trein naar Bratislava toe. De groep bestond uit 4 brazilianen, 4 Chinezen ( waaronder Barbara), 1 meisje uit de Filipeinen, 1 meisje uit Australie, Miria en ik. Een veelzijdige combinatie van toeristen in Bratislava, maar wat hebben we een lol gehad :) Ik was de enige die hier al een keer eerder was geweest, dus je raadt het misschien al, ik mocht ook in deze stad een keer voor gids spelen haha.

Donderdagavond ben ik met Zsófia, de zus van Dora ( een Hongaarse vriendin die met mij de master in Tilburg volgde en nu in Amsterdam werkt) een drankje gaan doen. We hadden om 7 uur afgesproken op een plek waar ik nog niet eerder was geweest, oftewel, ik had geen idee waar het was :P Dus ik belde haar op om te vragen of ik de goede kant op liep. Maar helaas, het was juist net de andere kant op :P Ik was er bijna toen juist op dat moment het met bakken uit de lucht kwam vallen en het ging onweren. Liep ik daar in mijn zomerse kleertjes. Gelukkig had ik wel een paraplu bij. Snel op zoek naar Zsófia en toen zijn we snel het eerste cafeetje dat we tegenkwamen ingedoken. Een latte macchiatto was daarna zeer welkom :) Gezellig gekletst en we hebben afgesproken om als ze weer terug is uit Berlijn en Amsterdam ( om Dora op te zoeken) we snel weer een drankje doen en het dan hopelijk beter weer is zodat we en drankje buiten op het terras kunnen doen.

Vrijdag was het ook slecht weer, dus dit keer was het niet met een boekje en broodjes op een bankje in het park zitten in mijn lunchpauze, maar snel naar Kino rennen voor een broodje. Ook leuk natuurlijk ;)

Gisteren was het weer topweer! Om 10 uur zat ik al met een goed boek in het Erszébet park. Ik was hier nog niet eerder geweest, maar dat ga ik nu zeker doen. Toen ik nogal dorst begon te krijgen ben ik een gezellig cafeetje op gaan zoeken waar ik buiten op het terras kon genieten van een fresh lemonade. Heerlijk met dit weer :) Na hier even gezeten te hebben, ben ik een wandeling gaan maken door Pest. Wat is de lente/zomer toch leuk in Boedapest, so lovely! Er is muziek op straat, ijskarren, mensen die op het terras zitten, de parken zien er heel mooi uit en iedereen is vrolijk :) Nog even wat gaan drinken op het terras bij Akvárium, de grote club op Erszebét ter en daarna op naar huis.
Ik ben vroeg naar bed gegaan, want voelde me niet zo lekker. Ik denk dat het kwam, omdat ik misschien te lang in de zon had gezeten.

Vandaag werd ik wakker met hoofdijn dus ik besloot om Leona ( Filipijnse meisje) te smsen dat ik niet meega naar Gödollo vandaag, omdat ik me niet zo lekker voelde. Bijna heel de ochtend in mijn bed gelegen en toen ging het gelukkig weer :) Boekje weer mee en heerlijk genoten van mijn goede boek ( Lone Wolf van Jodi Picoult), het zonnetje en het park. In het park was een meisje aan het zingen terwijl de jongen naast haar gitaar speelde. Ze speelden leuke nummers en waren goed :) Weer even een drankje gedaan bij Akvárium en toen kreeg ik een smsje van Malou (meisje waar ik in Oslo veel mee omging) dat ze nu in Boedapest was en of ik zin had om een drankje te doen. Ja tuurlijk! Veel bij te kletsen weer! We hebben bij de Starbucks buiten op het terras gezeten en bijgekletst, genietend van onze ijskoffie. Was al weer even geleden ( 1.5 jaar denk ik) dat ik haar voor het laatst had gezien, maar gek hoe snel de tijd kan gaan en dat als je elkaar dan weer ziet, het lijkt alsof je elkaar gisteren nog hebt gezien, of dat Oslo helemaal nog geen 3 jaar geleden is.

Terwijl ik dit blog schrijf, geniet ik van een heerlijk kopje thee en een Nederlandse stroopwafel! Toch een Nederlands tintje in hartje Boedapest! Dit was het weer voor vandaag, een fijne avond nog.

Liefs!










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 67498

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: