Vervolg sightseeing en mijn eerste 2 werkdagen! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Vervolg sightseeing en mijn eerste 2 werkdagen! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Vervolg sightseeing en mijn eerste 2 werkdagen!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

04 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Hi everybody!

Ook Boedapest is omgetoverd in Winter Wonderland! Het sneeuwt al de hele dag en vanuit mijn office kon ik vandaag de sneeuwvlokjes zien neerdalen. Nadat ik 4 dagen heb kunnen genieten van mijn vrije dagen hier in Boedapest brak ook voor mij gisteren de werkweek aan. Maar daarover straks meer. Ik zal jullie eerst vertellen hoe mijn sightseeing van zondag er uitzag.

De wekker ging al vroeg af op de zondagmorgen en ik stond fris en fruitig naast mijn bed en vol goede zin om Boedapest verder te gaan ontdekken. Ik ben eerst naar '' The Castle Hill'' geweest. Het trammetje bracht mij naar de top van de heuvel en het eerste wat ik zag was een prachtig uitzicht over Boedapest! Er is veel te zien op deze heuvel, Je komt eerst langs de residentie van de staatspresident, ambassade, het Burchtpaleis, karmelietenklooster ( misschien een leuk feitje om te weten, Beethoven heeft hier in 1800 een gastconcert gegeven :P) en het Burgtheater. Na deze wandeling dacht ik laat ik eens even bijkomen met een heerlijk kopje Latte Macchiatto en een broodje in een cafeetje. Een jaar geleden heb ik toen ik met Carmen op vakantie in Boedapest was ook hier wat gegeten en gedronken. Een man sprak mij aan in het Nederlands en ik keek zo verbaasd haha dat die man zei '' ooh I'm sorry I thought you were Dutch. Ik moest weer even wennen aan het feit dat er iemand Nederlands tegen mij praatte maar toen het tot me doordrong en zei ooh yes I am Dutch moest hij heel hard lachen en heb ik nog een half uur gekletst met hem en zijn vrouw. Wat tips gegeven ( haha jaja, zij stonden er ook versteld van dat ik al zoveel wist van Boedapest). Na deze heerlijke maaltijd en gezellige ontmoeting vervolgde ik mijn weg naar de Matthiaskerk ( In 1867 werden keizer Frans Jozef en keizerin Elisabeth, you know Sisi! hier tot koning en koningin van Hongarije gekroond). Na deze kerk bezichtigd te hebben, kwam ik aan bij het sprookjesachtige gedeelte van de Burchtheuvel, het Vissersbastion ( kasteel met 7 torentjes). Vanaf hier heb je ook een prachtig uitzicht over de Donau en het Parlement. Dit keer ben ik niet met het trammetje naar beneden gegaan maar ben ik de berg af gelopen. Ik ben daarna met de metro naar het Stadsplein gegaan. Achter de Stadsparkvijver waar kinderen en ouders aan het schaatsen waren op de ijsbaan biedt de Vajadahunyadburcht echt een sprookjesachtig decor. Ik keek mijn ogen uit. Er was ook een kerstmarkt. alles was feestelijk versierd en met een glaasje gluhwein werd ik helemaal in de winterse sferen gebracht! Er is ook een badhuis op dit plein en een dierentuin, deze zijn ongetwijfeld binnenkort een bezoekje waard! Ook is er een circus en recreatiepark. En dat was de sightseeing.

Nog bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog en jullie succeswensen voor mijn eerste werkdag! Ik zal jullie nu vertellen hoe die was, bij Karmamedia. In 1 woord AMAZING! :) Om 9.45 had ik met Zsuzsanna ( meisje van Aiesec) afgesproken en zij bracht mij naar mijn werk. Ik werd geïntroduceerd en heb eerst onder het genot van een kopje thee kennisgemaakt met mijn collega, Victoria uit de UK. Zij is degene met wie ik de komende maanden samenwerk aan het project. Ze is heel aardig, behulpzaam en legt alles goed uit dus dat is fijn! Kan het goed met haar vinden. Ze heeft me het project uitgelegd en een tijdsplanning met wie waar verantwoordelijk voor is en wanneer het klaar moet zijn. Karmamedia is een applicatie aan het ontwikkelen voor de Ipad. Schrijvers, tekenaars, software ontwikkelaars zijn druk bezig en de taak van mij en Victoria is om hun hiermee te ondersteunen en om de marketing communicatie campagne op te zetten voor deze applicatie met als doel om zo hoog mogelijk in de Appstore te komen. Dus mensen, als deze applicatie gelauncht wordt, downloaden maar!

Ik heb de eerste dag vooral gekeken naar de concurrerende apps ( Victoria had deze al gedownload op haar Ipad). Tijdens lunchtijd ben ik met Victoria naar de Hummusbar ( Turks restaurant) geweest en omdat het mijn eerste werkdag was hebben we hier gezellig plaatsgenomen en van onze maaltijd genoten ( normaal nemen ze het mee naar kantoor). De Hongaren gaan tijdens de lunchtijd de deur uit voor een warme maaltijd, dus nee zij nemen niet zoals wij Nederlanders broodjes kaas in boterhammenzakjes mee naar het werk. Er loopt ook een hond rond in het kantoor, Philip genaamd. Het is een bulldog, die voornamelijk slaapt haha. Ik was aan het werk en opeens hoorde ik gesnurk, dus ik kijk zo van '' wat is dat nou'', waarop mijn collega in de lach schiet en zegt, dat is geen collega hoor die in slaap is gevallen en aan het snurken is, maar de hond.

Vandaag heb ik onderzoek gedaan naar hoe je ervoor kunt zorgen dat je App een hoge ranking krijgt. Wat moet er dan in de beschrijving komen te staan, in de App naam etc.en op welke manieren je buzz krijgt. Tijdens de middagpauze weer een frisse neus gehaald en iets typisch Hongaars geprobeerd, het was wel lekker, maar de volgende keer ga ik toch voor iets anders. Het was weer een leuke werkdag, zit helemaal op mijn plek daar denk ik zo, en Philip, de hond, die is zo leuk!

Dit was het wel weer voor vandaag!

Liefs, Amanda

  • 04 December 2012 - 21:14

    Almira:

    Salut! Voilà, nu ben ik de eerste die op dit reisverslag reageert! Fijn dat je eerste twee werkdagen zo goed zijn bevallen! Dat er nog maar veel mogen volgen;) Zo te horen heb je het goed naar je zin en heb je al goed de toerist uitgehangen. Jammer dat de mensen zo weinig Engels spreken daar, misschien een cursus Hongaars van het LOI haha! Enneh, we love Latte Macchiatto! Hier in Spa gaat ook alles prima! De eerste sneeuw is ook al gevallen en ook hier zijn ze bezig met het opbouwen van de Kerstmarkt:) We will keep in contact! Bisous

  • 04 December 2012 - 22:34

    Anja:

    Hallo Amanda,
    De familie van Andel is ons weer voor!
    Je verslag is mooi en we vinden het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Veel succes! groetjes mama en papa.

  • 04 December 2012 - 23:29

    Iris:

    Amanda! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat daar en dat je werk bevalt! Klinkt erg interessant met die app! En fjin dat je een hond gevonden hebt die je leuk vindt haha, volgende stap: Bikkel? ;)
    xxxx

  • 05 December 2012 - 11:05

    Debby:

    Je opdracht klint super interessant! En gelukkig heb je leuke collega's die zorgen voor een super ervaring. Heel veel succes en geniet ervan.

    xx Debby

  • 05 December 2012 - 18:52

    Brechtje:

    Hey meid!!

    Super dat je werk leuk is. Klinkt inderdaad super interessant! Ben benieuwd;)
    Haha een hond!! Is ie wel lief voor je:P En binnenkort kun jij ons dus ook is wat laten zien van de Hongaarse keuken. Veel gezelliger zo'n lunch als in Nederland;) Geniet ervan meid!!

    Xx.

  • 05 December 2012 - 21:17

    Corrie Weiler:

    fijn meissie dat je zo'n mooie opdracht hebt ! en dat je er zoveel plezier aan beleeft ! je wordt ook prettig ontvangen daar door lieve mensen en, daarnaast, ook nog door een hond ! . inmiddels ook al veel moois gezien van het sprookjesachtig mooie Budapest ; en dan ook nog met een winters wit teintje omlijst ; echt super meid ! geniet er van en succes met de apps en de rest van wat je zoal moet gaan uitwerken. liefs uit Gorcum, Corrie

  • 05 December 2012 - 21:17

    Corrie Weiler:

    fijn meissie dat je zo'n mooie opdracht hebt ! en dat je er zoveel plezier aan beleeft ! je wordt ook prettig ontvangen daar door lieve mensen en, daarnaast, ook nog door een hond ! . inmiddels ook al veel moois gezien van het sprookjesachtig mooie Budapest ; en dan ook nog met een winters wit teintje omlijst ; echt super meid ! geniet er van en succes met de apps en de rest van wat je zoal moet gaan uitwerken. liefs uit Gorcum, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 67499

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: