101 things to do in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu 101 things to do in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

101 things to do in Budapest!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

24 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Een hele goede avond allemaal,

Bij jullie sneeuwt het hoorde ik uit betrouwbare bronnen in Nederland. Nou hier is de sneeuw weer weg, maar helaas, er is regen voor in de plaats gekomen. Volgend weekend zou de zon volop moeten schijnen en zou de temperatuur moeten stijgen tot 10 graden als we de vooruitzichten mogen geloven. We zullen het zien. Laten we het niet over het weer hebben ;)

Op het werk gaat alles nog steeds goed. Weer wat taken erbij gekregen en morgen weer een belangrijke brainstorm sessie. Tussen alle taken door, heb ik natuurlijk ook nog pauze haha, en die besteed ik tegenwoordig in een leuk cafeetje om de hoek, Kino café genaamd. Ze hebben hier heerlijke loungebanken, delicious sandwiches en vers geperst sinaasappelsap! Boekje erbij en wat wil een mens nog meer?

Donderdagavond ben ik met Nga, het Vietnaamse meisje, wat gaan eten bij Mac Donalds ( haha hoezo ongezond, maar ach, zo vaak zit ik er nu ook weer niet :) ) en cocktails gaan drinken bij je raadt het vast al wel ( inderdaad, Corvinus bar). Was gezellig! We zijn ook nog in contact geraakt met een Hongaars meisje en jongen ( zo leuk als mensen spontaan een gesprek met je aanknopen). Nga is nu weer vertrokken naar Vietnam. Ze was hier maar voor 6 weken. Haha maar mocht ik een keer naar Vietnam gaan, dan weet je waar je moet zijn voor een goedkope slaapplaats en gids haha, zei ze ;) Nou wie weet breng ik ooit een keer een bezoekje aan Vietnam ( als mijn budget dat toelaat ;))

Dit weekend heb ik rustig aan gedaan ( geen stedentripjes dit keer ). Gisteren ben ik naar de shoppingmall Mammut gegaan. Ik dacht eens flink te gaan shoppen, maar helaas, nog steeds geen nieuwe collectie. Goed, dan maar genieten van een heerlijke Vanille Latte bij Starbucks! Ook niet verkeerd. En ze hebben wifi haha, dus ik vermaakte me er wel.

Dit was me eigenlijk wel heel goed bevallen, dus vandaag hup hup, weer naar de Starbucks in Mammut! Weer een Vanille Latte besteld en genieten maar! Haha de idelea zondagmiddag toch als het regent? Gezellig met nichtje Almira gekletst en verder gelezen in mijn boek Shopaholic zegt Ja! Die schrijfstijl van Sophie Kinsella, die humoristiche toon, geweldig!

Oortjes weer in, muziekje aan en we gaan weer naar huis met de tram en de metro! Living the good life!

Ik vond deze lijst op internet, 101 things to do in Budapest! Benieuwd, hoe ver ik al ben haha, look! ohja het zijn er niet 101 want ik heb de things to do with children maar even weggelaten haha ;)

En kunnen jullie het langste Hongaarse woord uitspreken, I can't! Ook geen idee wat het betekent, want zelfs google translate kan het niet aan! Zal het morgen eens aan mijn Hongaarse collega's vragen.

1. Budapest Parliament DONE
2. Citadella DONE
3. Basilica DONE
4. Hero Square DONE
5. Chain Bridge at night DONE
6. Mátyás Church DONE
7. Buda Castle DONE
8. Opera DONE
9. Fisherman’s Bastion DONE
10. Nyugati Train station DONE
11. Keleti Train station DONE
12. Castle District DONE
13. Andrássy út DONE
14. Gellert Hill DONE
15. Váci út DONE
16. See the Time Wheel
17. Drive on Tram Nr. 2 DONE
18. See the fountain on Margaret Island
19. Drive with the historic Metro M1 DONE
20. Go up to the Castle district with the Sikló DONE
21. Go on the Cog-wheel Railway
22. Visit Szabadság Tér
23. Roman Ruins in Óbuda
24. Boat trip on the Danube (by night)
25. See the Gresham Palace Hotel DONE
26. Memento Park
27. Palace of Art
28. National Theatre DONE
29. Synagogue
30. Post Office Museum
31. House of Terror
32. Nostalgia Train
33. ARC Exhibition
34. Hungarian National Museum DONE
35. Labyrinth in the Buda Castle
36. Szimpla Kert DONE
37. Instant DONE
38. Holdudvar
39. A real Hungarian Kocsma (pub)
40. Millenáris Park DONE
41. Learn 5 basic words in Hungarian DONE
42. A night in legendary Piaf
43. Sziget Festival
44. Red Bull Air Race
45. Christmas Markets DONE
46. Summer on Chain Brigde
47. T-Mobile Connection Concert
48. St. Stephen’s Day celebrations ( 20th August)
49. Jewish Festival
50. Budapest Marathon
51. Budapest Spring Festival
52. Formula 1 in Budapest
53. The fireworks on the national holiday (20th August)
54. The running track on Margaret Island
55. See a Gypsy horse show in the Puszta
56. Take tram Nr. 4 or 6 DONE
57. Wake boarding on the Danube
58. Try to find friendly waiters in a touristic area restaurant
59. Drive a car and get crazy
60. Go paragliding from the Buda Hills
61. Ice Skating on City Park Pond (Városligeti-tó) DONE
62. The House of Future (Millenáris Park)
63. Learn the longest Hungarian word Megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért
Speaks for itself so go ahead, try to pronounce it. I can’t!
64. Margaret Island
65. City Park DONE
66. Kopaszi Gát
67. Szenchenyi Bath DONE
68. Gellert Bath DONE
69. Király Bath
70. Rudas Bath
71. Aquaworld Budapest
72. Café New York
73. Wine Festival
74. Pálinka and Sausage Festival.
75. Mangalica Festival
76. See how to make a real Goulash Soup
77. …and eat the real Goulash soup
78. Try yourself through all types of Pálinka ( ik heb denk ik 4 smaken geproefd? )
79. Eat a Rétes
80. Eat Goose Liver
81. A dinner in the Sky.
82. Eat a Fish Soup
83. Drink some Tokaj wine (If you don’t like sweet wines, try wine from Villány)
84. Eat a Túró Rudi
85. Eat Pick Salami
86. Have an Unicum
87. Visit the Tea House district (Jókai street, between Nyugati train station and Oktogon)
88. Café Gerbeaud
89. Get a pair of hand made “Budapester” Shoes
90. Take a walk on the Körút (Ring Road)
91. Arena Plaza
92. Grand Market Hall DONE
93. Lehel Market


  • 24 Februari 2013 - 21:55

    Vivian:

    Heej meid,

    Fijn om te lezen dat je het nog steeds enorm naar je zin hebt in Budapest.
    Je hebt echt al veel gezien en gedaan zeg. Gelukkig is er nog veel te zien en te doen. Ga je het hele lijstje afwerken?

    xxx Vivian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1899
Totaal aantal bezoekers 67476

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: