Een nieuw jaar waarin het avontuur continues! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar waarin het avontuur continues! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar waarin het avontuur continues!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

07 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

Hello everyone!

Amanda from Boedapest is mailing again! Na 2 hele gezellige weken in Nederland, waarin ik vriendjelief, familie en vrienden weer heb gezien en gesproken, is afgelopen zaterdag dan weer het avontuur in Boedapest van start gegaan. Om half 5 was ik op mijn kamer, snel even de boodschapjes gedaan, mijn tas uitgepakt, gegeten en met Daan geskypt. Verder rustig aan gedaan die avond, omdat ik toch wel heel moe was van de reis. Ik heb gekeken op spottedbylocals.com wat ik volgens de locals móét bezoeken en dat was een meer genaamd Népsziget, Budapest lost paradise.

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen, rustig ontbeten en daarna ben ik naar Népsziget gegaan. Het is een kalm, verscholen meer, waar vissers graag komen om hun hengel uit te slaan, en waar fanatieke hardlopers en wandelaars te vinden zijn voor een loopje. Ik heb er heerlijk kunnen wandelen en kunnen genieten van het prachtige uitzicht. In de zomer, is dit de ideale plek voor een gezellige picknick of om er een boek te lezen, genietend van het zonnetje:) Maar ook nu is het leuk om helemaal rond het meer te wandelen ( geen idee hoe lang je dan bezig bent, dat ga ik een volgende keer doen, aangezien ik nu weer op tijd terug moest zijn). En het is maar 5 minuten met de metro vanaf mijn flat!

Toen ik thuiskwam, heb ik me toch maar iets warmer aangekleed en ben ik met Carla en 4 andere Brazilianen gaan schaatsen bij Heroes’Square. De ijsbaan achter het kasteel :) Prachtig uitzicht, en het sneeuwde ook nog :) Ik had verwacht dat ik na wat zal het zijn 8 jaar? niet meer op schaatsen heb gestaan, het niet echt meer zou kunnen en vaak zou vallen, maar gek maar waar, ik ben niet gevallen! Het was zo gezellig, dat we morgenavond weer gaan! Prachtige plek om te schaatsen, er wordt vrolijke muziek gedraaid en tja schaatsen geeft toch wel het echte wintergevoel, zeker als er ook nog sneeuwvlokjes uit de lucht vallen.

Vandaag weer gewerkt. Dat was wel weer even wennen na 2 weken vakantie. Na met mijn collega’s bijgekletst te hebben over wat we allemaal gedaan hebben met kerst en nieuwjaar, toch hard aan het werk gegaan. Thuisgekomen hadden mijn 2 huisgenootjes warme chocolade melk voor me klaarstaan, wat een verwennerij zeg!

Nog een fijne avond!

Liefs!





  • 07 Januari 2013 - 21:32

    Ellis:

    Sneeuw, schaatsen, chocolademelk; dat is het echte wintergevoel, geniet ervan! X

  • 08 Januari 2013 - 21:46

    Anja:

    Hallo Amanda,
    Bij ons valt er nog geen sneeuw maar we houden de lucht in de gaten, blijkbaar moet het volgens je verslag daar vandaan komen. Bedankt voor de tip! Het waren hier 2 leuke weken maar jij hebt nu weer
    2 fantastische dagen als stagiaire. Heb je nu ontdekt hoe leuk wandelen is? Je sportschoenen staan nog thuis!! Opsturen??? We weten nu wat er in onze koffer moet zitten, voor een bezoek aan Boedapest!
    Geniet van je tijd in Boedapest. Weer een leuk verslag!
    groetjes mama en papa

  • 12 Januari 2013 - 14:20

    Corrie Weiler:

    Hai meissie in Budapest ! het nieuwe jaar weer goed van start gegaan in het mooie Hongarije lees ik ; wat een boeiende verhalen stel jij samen zeg .. ! zo leuk om te lezen .. !! heel veel succes met je werkzaamheden en geniet van alle warme mooie contacten met je collega's en anderen die op je pad komen ; maak er met elkaar een mooie tijd van en geniet van al het fraais en boeiends wat Budapest en omgeving zoal te bieden hebben ( en da's niet gering lees ik telkens weer uit je bloemrijke reisverhalen ) liefs uit Gorcum en pas op jezelf ! Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 67503

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: