Hot chocolate, Latte Macchiatto, Wijntje en Jazz!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Hot chocolate, Latte Macchiatto, Wijntje en Jazz!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Hot chocolate, Latte Macchiatto, Wijntje en Jazz!!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

24 Maart 2013 | Hongarije, Boedapest

Hello!!

Jullie hebben het in Nederland vast net zo koud als ik het nu heb! brr, ben echt toe aan een aantal graden meer en zon :)

Werkweek is weer goed verlopen. Onder andere onderzoek gedaan naar Foursquare, Pinterest en Instagram. Instagram gebruikte ik al :) maar Foursquare en Pinterest nog niet. Tja, en de beste manier om het project goed aan te pakken is natuurlijk om het zelf maar eens te installeren en uit te proberen ;) Dat heb ik dus gedaan. Foursquare is echt handig en leuk :) Pinterest, mwah ( maar misschien komt dat nog haha).

Woensdagavond ben ik met een Nederlands meisje, Renée, naar het Book Café geweest. Gezellig gekletst onder het genot van een warme chocolade melk ( tja die gaat er nog wel in met dit weer :P) en een chocolade cake met aardbeien. We vonden het wel weer even wennen om in het Nederlands te praten. Je bent natuurlijk gewend om heel de dag door Engels te praten op je werk en met je huisgenootjes. Maar goed, verleerd waren we het ook niet ;)
Voordat ik naar het Book Café ging was ik nog even bij een kapper langsgeweest om een afspraak te maken. Ik had aan een Hongaars collegaatje gevraagd of zij mij een goede kapper kon aanbevelen.

En die afspraak was de volgende avond al om half 8. Na het werk eerst even langs Spazio café gegaan voor een heerlijke Latte Macchiatto, gewhatsappt met nichtje Almira. En die had goed nieuws! Ze komt 10-13 mei naar Boedapest toe om mij op te zoeken! Dat wordt een super gezellig nichtjesweekend met Latte Macchiatto's haha! We love it!

Ik was trouwens die middag in mijn lunch pauze ook bij Spazio Café gweest. Super gezellig cafeetje, heerlijke lunch op! Ik krijg al reacties op facebook van, nou nou neem jij ook nog boterhammetjes van thuis mee :P haha nou nee, met zulke leuke cafeetjes om de hoek :)

Anyway, ik had het over de kapper :P Ik was nogal huiverig, want tja was toch de eerste keer dat ik door een Hongaarse kapper geknipt zou worden ( en hun Engels was nou niet om te zeggen wow toen ik de afspraak maakte). Hij zei half past 8 ok? Ik vertrouwde het niet helemaal dus ik vroeg so you mean 20.30. No no ( dat is hetzelfde, niet waar :P) Ehm schrijf het maar even op wat je bedoelt dan zei ik. Wat bleek hij bedoelde 19.30. Haha maar goed dat ik het maar even gecheckt had ;) Ik was daar dus netjes om half 8 en mijn haar werd gewassen, kreeg nog een hoofdmassage haha, en toen begon het knippen. Goed in de spiegel gekeken of er niet te veel afging :P Maar was voor niets huiverig, want ben superblij met het resultaat :) Lengte is goed en de laagjes zitten er weer goed in, lekker vlot :) Ik kan vaker naar deze kapper ;)

Gisteren wilde ik naar een Paasmarkt die in de '' open air'' zou moeten zijn bij het Kasteel op het Stadsplein, maar die bleek in het museum te zijn en geld te kosten. Besloten om er dan maar niet heen te gaan en volgende week naar een andere te gaan die wel gratis is :P Toen op naar de Ikea om nog wat spulletjes te kopen. Na die toch had ik wel een kopje koffie bij Starbucks verdiend vond ik zelf :) Nog even bij kledingwinkel geweest, maar helaas volgende week komt er pas weer een nieuw deel van de nieuwe collectie binnen. Dus volgende week ga ik maar weer eens een kijkje nemen :P Alhoewel, als het dit weer blijft heb ik nog geen zomerkleren nodig :P

's avonds ben ik met Teodora, een meisje uit Servië, naar de Budapest Jazz Bar geweest. Het was dit weekend Jazz Festival in Budapest :). Een kaartje kostte maar 4 euro. We zaten in een zaal waar 3 verschillende bands optraden op het podium. Het was echt super, echt genoten :) Wijntje erbij haha!
Ik zal even kijken of ik de video's kan toevoegen bij dit reisverslag.

Vandaag ben ik van mijn flat naar Nyugati gewandeld, om te kijken hoe lang het lopen is van hier naar waar ik werk/centrum. En dat was half uurtje lopen. Mocht het mooi weer worden binnenkort zal ik eens sportief gaan doen en gaan lopen :) Genietend van het zonnetje.
Lekker geluncht ( Hongaarse bonensoep met crème, jammie en een theetje) in een Ierse Pub ( degene waar ik met Daan was geweest in Bratislava was wel echt 100 x leuker haha) en toen weer terug naar huis.

Zo weer heerlijk gekookt voor mezelf, maaltijd weer achter de kiezen en nu is het tijd voor een filmpje :)

Nog een fijne avond!

Liefs,

















  • 24 Maart 2013 - 18:40

    Jill:

    Haha bedankt voor de anonieme eervolle vermelding! Leuk verslag weer!

  • 24 Maart 2013 - 21:30

    Mama:

    Hallo Amanda, weer een mooi verslag. Hopelijk wordt het weer met Pasen beter en kunnen we samen de
    lijst met 101 things to do gaan afwerken en die Hongaarse wijn gaan proeven! Ik heb er zin in! Tot zaterdag!
    groetjes mama

  • 24 Maart 2013 - 22:33

    Dionne:

    Hey Amanda,

    klinkt goed allemaal! Je maakt wel veel mee daar in Boedapest. Mis je Nederland nog wel een beetje? ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 67495

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: