Two girls in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Two girls in Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Two girls in Budapest!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

21 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

jó napot,

Ik heb weer een hoop te vertellen! Daar zullen jullie vast blij mee zijn, want wat is er leuker dan je heerlijk op de bank nestelen met je laptop om mijn verslag te lezen onder het genot van een warme chocolademelk met slagroom? Zeker nu het zo'n vriesweer is bij jullie!

Op het werk gaat alles nog steeds goed, nog druk bezig met de content strategie voor Facebook en Twitter. Heel erg leuk om pakkende berichtjes te schrijven en interessante filmpjes en citaten op te zoeken! Dit heeft tot resultaat dat ik soms in lachen uitbarst achter mijn computer. Wat kunnen kinderen toch zonder schaamte de grappigste en meest gênante antwoorden geven.

Dinsdagavond ben ik naar de film Les Miserables geweest. Zeker een aanrader! Hele mooie en ontroerende film!

Woensdagavond was er een welkomstfeestje georganiseerd voor Corina ( Roemeense meisje met wie ik toen even een kamer moest delen). Ze was even terug naar huis gegaan en is nu weer terug in Boedapest voor een nieuwe stage. We zijn naar de Corvinus bar geweest, cocktails drinken :) Was weer gezellig en leuk om iedereen weer bij elkaar te zien!

Vrijdagavond heb ik Brechtje opgehaald van het vliegveld en hebben we in mijn flatje bijgekletst onder het genot van sangria. I know dat is niet echt Hongaars, maar wel heel erg lekker!

De volgende ochtend stonden wij al weer vroeg naast ons bedje en na een ontbijtje genuttigd te hebben zijn we op weg gegaan. De sightseeing kon beginnen! Allereerst zijn we door DE WINKELSTRAAT van Boedapest gelopen, om aan het eind van deze straat een kijkje te nemen in de Centrale Markthal. Vervolgens onze weg vervolgd, de Vrijheidsbrug overgestoken richting de Gellert Berg. Het zou een lange wandeltocht worden, maar wat hadden wij een geluk met het weer. Het zonnetje scheen, de lucht was helder zodat we mooie foto's konden maken! De keren dat ik de Gellert Berg heb beklommen verliepen iets gemakkelijker dan deze keer, aangezien er nog sneeuw en ijs lag, waardoor het soms glijden was, en wat dan net niet tot een valpartij leidde, haha jullie zien het vast al wel voor je! Dit leidde natuurlijk tot hilarische momenten. Enfin, we hebben zonder brokken de top van de berg bereikt! Weer naar beneden gelopen en toen onze weg vervolgd naar de Burchtheuvel. Haha het was wel even zoeken, ik weet niet hoe ik de vorige keer was gelopen, maar toen kwam ik wel op de goede plaats uit :P Dit keer kwamen we achter de Burchtheuvel uit. Helaas was daar geen ingang, dus zijn we met een omweg naar beneden weer gelopen waar vervolgens het treintje ons weer boven op de heuvel bracht! :) We zijn er weer gekomen! Hier ook weer mooie foto's gemaakt en toen halverwege weer in dat welvertrouwde cafeetje een Latte Macchiatto gedronken met een stukje strudel! Onze weg vervolgd naar het Fisher's Bastion en daarna de heuvel weer afgelopen. Aangezien het nog niet al te laat in de middag was, hadden we ook nog wel tijd om naar het Parlement te gaan en naar St.Stephan's Basilica. Nadat ik dat aan Brechtje had geshowd zijn we weer op weg naar huis gegaan, waar we een heerlijke warme douche hebben genomen, ons hebben omgekleed om vervolgens uiteten te gaan bij Két Kerecsen. Is een gezellig restaurant met veel verschillende gerechten. Was een tip van mijn Engelse collegaatje en ik snap helemaal waarom dit haar favoriet is! Na deze heerlijke maaltijd zijn we naar de nummer 1 pub in Boedapest geweest, Szimpla Kert, een van de eerste 'ruïne'-kroegen in Boedapest. Heel erg bijzonder ingerichte, geweldige ambiance, echt een alternatief café! Het heeft vele kamers en zalen, en ook een openlucht gedeelte, wat natuurlijk vooral in de zomer leuk is! Je kunt daar in een halve auto zitten, in een badkamer, of gewoon op een bank of kruk natuurlijk :P Was heel erg gezellig!

Zondag zijn we naar het City Park geweest. Na hier rondgewandeld te hebben zijn we naar de Széchenyi Spa geweest. Die is ook in dit park. Het heeft een outdoor pool, wat echt heel cool was. De kou buiten in combinatie met het warme water. Heerlijk gedobberd hier, in de stroomversnelling geweest, echt heel erg leuk! Ook in de binnen thermale baden geweest, dat waren er 11! Het gebouw is heel erg mooi, in de Renaissance stijl. Na gerelaxt te hebben hier, zijn we door de Andrassy Ut (ook wel de Franse straat genoemd) gelopen en hebben we een late lunch/vroeg diner gehad bij een Frans restaurantje. ' s avonds zijn we naar de ruïne kroeg Instant geweest. Ook een heel origineel concept, het thema is FOREST, en dat was duidelijk te zien! Overal hingen konijnen, uilen en andere dieren aan de muur. Ook hier waren weer veel kamers waar je kon zitten, heel gezellig allemaal!

En toen was het alweer maandag, tijd om afscheid te nemen! Want tja aan alle leuke dingen komt een eind.

Liefs, Amanda