Let's party! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Let's party! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Let's party!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

13 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

Een hele goede zondagmiddag allemaal! Hogy van? ( degene die hier als het eerste in het Hongaars op kan antwoorden die krijgt ehm, daar denk ik nog over na :P)

Het was een week van sneeuw en ijs hier en dat zal zo de komende week ook nog blijven. Maar mooi weer om te schaatsen natuurlijk! Dat hebben we dan maandagavond ook weer gedaan. Weer nieuwe mensen ontmoet ( Brazilianen, een jongen uit Oekraïne en een meisje uit Albanië). Was weer gezellig en dit keer ben ik dan wel gevallen! Tja, dat zou natuurlijk ook een keer moeten gebeuren. Maar niets aan de hand, vallen en weer opstaan!

Woensdagavond organiseerde Aiesec een Welcome Party in de pub Trapéz. Na het werk ben ik eerst wat gaan eten met Carla om vervolgens naar Trapéz te gaan. Het is een heel leuke pub, je gaat via een houten trap naar boven en dan kom je in een studio ruimte dat is gestyled als een ' woonkamer', er staan sofa's, tafels, stoelen en een oude tv en radio. Een hele unieke en gezellige atmosfeer. En de cocktails zijn heerlijk en goedkoop! Hier ook weer veel nieuwe mensen ontmoet ( vooral uit Australië).

Donderdagavond ben ik uit het werk langs de Donau aan de Pest kant gelopen, langs het Parlement om hier foto's van te maken in het donker. Na een paar mooie foto's geschoten te hebben en na voldoende frisse buitenlucht ben ik weer richting huis gegaan.

Vrijdag was dan weer de laatste werkdag van de week ( tja dat is meestal :P). Het was weer leuk. We zijn bezig om een teaser campagne te ontwerpen voor onze app, gaan we dinsdag weer verder over brainstormen. Jaja we brainstormen wat af hoor! Verder heb ik nu ook de taak gekregen een content strategie te ontwerpen, voor Facebook en Twitter.

Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen en daarna mijn weg vervolgd naar het Nationaal Hongaars Museum. Bij het museum aangekomen was ik er denk ik niet helemaal bij want ik zei doodleuk bij de kassa, een kaartje voor het parlement graag, ehm sorry ik bedoel voor dit museum natuurlijk! Schaam Schaam. Anyway, ik kreeg mijn kaartje en mijn reis door de Hongaarse historie kon beginnen. Allereerst was ik al onder de indruk van het hele classicistische gebouw, de zuilen, de fresco's en de decoraties. Het was ook interessant om de hele geschiedenis van Hongarije voorbij te zien komen, de invasie van de Turken en het communisme. Zo ik heb mijn cultuurles ook weer gehad!

Verder die dag ben ik nog naar de Ikea geweest voor een extra kussen, want er moet natuurlijk wel goed gezorgd worden voor de gasten die overkomen!

' s avonds ben ik met mijn huisgenootje Reka en 2 Hongaarse vriendinnen van haar naar een cocktail bar, Vian, geweest. Na een heerlijke cocktail op te hebben onze weg vervolgd naar de club Morrison's. Een club met verschillende ' muziekstyle zalen' en een karaoke area. We zijn eerst naar de 80's en 90's zaal geweest. Naast wat Engelstalige/Spaanse nummers ook veel Hongaarse nummers, en ik moet zeggen ze klonken lekker vrolijk. Eentje ging er over Palinka, het typische Hongaarse drankje. Ik heb hem hier voor jullie:
http://www.youtube.com/watch?v=-CinPyf08a4. haha, zo zijn jullie ook een beetje op de hoogte van de Hongaarse muziek :P
Daarna zijn we naar de zaal met hedendaagse muziek gegaan, Lady Gaga etc.! Het was een leuk avondje :)

Vandaag is een relax dagje, uitgeslapen en kopjes thee drinken en een boekje erbij. Weer fit zijn voor het begin van een nieuwe werkweek.

Een fijne zondagavond nog!

Liefs!

  • 13 Januari 2013 - 16:30

    Jorrit:

    Köszönöm, jól.

  • 13 Januari 2013 - 17:33

    Steven:

    is dit het goede antwoord Jól megy of moet ik verder gaan zoeken?
    groetjes,
    steven


  • 13 Januari 2013 - 17:38

    Anja:

    Köszönöm, jól. Je oud collega heeft het goed!Helaas zijn wij niet de eerste , maar heb je ook een troostprijs?
    groetjes
    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 67443

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: