Een geweldige week met Daan! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu Een geweldige week met Daan! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Amanda Laat - WaarBenJij.nu

Een geweldige week met Daan!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

12 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Goedemiddag allemaal,

Ik zit weer alleen op mijn kamertje. Daniël is weer vertrokken naar Nederland. Het afscheid was zwaar, maar we hebben een hele leuke week gehad samen. Mooie herinneringen die ons nog lang zullen bijblijven! :) Jullie zijn vast benieuwd wat wij dan allemaal hebben beleefd! Nou dat zal ik jullie vertellen :)

Vorige week dinsdagavond kwam Daniël aan op het vliegveld. Met knikkende knietjes stond ik hem al op te wachten. En ja hoor, daar verscheen dan eindelijk zijn lachende gezicht! Super om elkaar dan weer te zien na een lange tijd. De bus in, op weg naar het gezellige restaurantje Spinoza waar we een hapje hebben gegeten en waar we werden verblijd met live pianomuziek, is dat nou niet romantisch ;)
Na een heerlijke maaltijd weer op weg naar huis waar we weer op tijd ons bedje indoken.

De volgende ochtend op tijd opgestaan. Ik kon weer voor gids spelen! haha ( Een dagje vrij van mijn werk :D) Langs de Donau gelopen richting de Burchtheuvel, weer met het treintje naar boven om vervolgens weer te genieten van het prachtige uizicht ( het blijft gewoon schitterend ook al zie ik het al voor de zoveelste keer). Daarna weer bij het beruchte cafeetje wat gedronken :) en weer verder gewandeld over de Burchtheuvel. Vervolgens heb ik Daan nog even het Parlement, het standbeeld van Imre Utca en de St. Stephanus Basilica laten zien en heb ik hand in hand gelopen met Ronald Reagan ( haha zie foto hieronder). Daarna een stukje door de Andrassy Ut ( de Parijse straat) gelopen om vervolgens weer lekker warm te worden van een warme chocolademelk met slagroom in een gezellig koffiehuisje. Thuis snel wat gegeten en onze spullen gepakt voor jawel de SPA natuurlijk! Heerlijk ontspannen na een druk maar leuk dagje :)

Donderdag is Daan met mij mee naar het werk gegaan om te zien waar ik werk en wie mijn collegaatjes zijn. Hij is er daarna zelf op uitgetrokken, maar in de pauze hebben we gezellig samen bij het cafeetje Jubilee gegeten. Om 6 uur stipt stond Daan mij weer op te wachten, hebben we samen de boodschapjes gedaan, heeft Daan gekookt! :) en kreeg ik een vaas met een roos erin en kaarsjes, de romanticus :)

Vrijdag zou Daan nog in bed kunnen blijven liggen, maar ook dit keer bracht hij me naar mijn werk en trok hij er zelf weer op uit. In de middagpauze weer samen gegeten bij een gezellig cafeetje. ' s Avonds heeft Daan me meer opgehaald van het werk en zijn we uiteten geweest bij Ket Szerecsen. Daarna heb ik Daan 1 van de ruïnebars laten zien, Instant! Een heerlijke cocktail op hier en daarna zijn we nog even naar de Corvinus Bar geweest ( de bar waar 2 cocktails voor 2.75 euro zijn, tja die moest ik Daan natuurlijk ook wel even showen).

Zaterdagochtend was het vroeg opstaan want we gingen met de trein naar Bratislava, de hoofdstad van Slowakije. Een treinreis van 2 uur en 40 minuten, maar totaal niet erg. Je zat in een cabine en de stoelen waren heel confortabel. We kwamen nog in contact met een Duitse man die aan het backpacken was. Gezellig mee gekletst. Hij was nu op weg naar huis, naar Berlijn ( dus die zat nog wel wat langer in de trein, dat is 12 uur vanuit Boedapest).

En toen waren we in Bratislava! Vanaf het treinstation was het ongeveer 20-25 minuutjes lopen naar het Ibis hotel wat onderaan het kasteel lag, mooi uitzicht! En daarna kwamen we er al snel achter dat alles op loopafstand was. Bratislava wordt ook niet voor niets ''The little big city'' genoemd. Het historisch centrum is klein, maar heel knus en romantisch. Ik kan geen stad opnoemen dat te vergelijken is met Bratislava. Het is een hele bijzondere maar mooie stad ( zie de foto's hieronder maar) Smalle weggetjes, een groot plein, veel standbeelden, koffie en theehuisjes, kleine boekenwinkeltjes, bijzondere gebouwen, ( zelfs een ufo haha),gezellige pubs. Dat is Bratislava :) We hebben er rondgewandeld, onze ogen uitgekeken hoe bijzonder het allemaal was, genoten van hot chocolates, koffietjes, ontbijtjes, lunches, winkeltjes en live muziek ( vooral in de Ierse pub, Dubliner, was het heel gezellig en was de live muziek geweldig, vooral jaren 80 nummers, dus helemaal naar mijn smaak). Zondag om 15.50 de trein weer teruggenomen naar Boedapest. We waren nogal moe van de reis dus dat werd heerlijk programma's terugkijken in bed met een kopje thee erbij.

Gisteren hebben we wat rondgehangen in Mammut I and II, shoppingmalls, zijn we weer naar het kasteel gelopen en hebben we weer wat besteld in het beruchte cafeetje haha. 'S avonds heerlijke pasta op en weer cocktails gedronken bij de Corvinus Bar :)

En toen was het dan vandaag en moesten we afscheid nemen van elkaar. Maar gelukkig komt Daan snel weer langs :)

Liefs,



  • 12 Februari 2013 - 19:53

    Anja:

    hallo Amanda, weer een mooi verslag. Geweldig wat jullie allemaal hebben gezien.
    Heb je voor mij ook een verrassing met Pasen? Kijk nu al uit naar alle plekjes die jij zo geweldig vindt.
    Veel succes met je nieuwe uitdaging! groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 67444

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 02 September 2013

Werken in Boedapest

Landen bezocht: